ONS – ONS app (2017)

Kunde: ONS.

Antall studenter: 3.

Utfordring: Stiftelsen Offshore Northern Seas (ONS) er en norsk stiftelse som har som vedtektsfestet formål å være en møteplass for internasjonal energibransje. Arrangementet holdes i august annenhvert år i Stavanger, Norge. ONS består av utstilling, konferanse og festival, og hadde i 2016 65 718 besøkende. ONS arrangeres av Stiftelsen ONS, som ble stiftet av Stavanger kommune, Statoil, Stavanger Forum og Norsk Petroleumsforening. Det første ONS-arrangementet ble holdt i 1974, og besto av utstilling og konferanse. En viktig del av å gjøre det meste ut av messebesøket er å kunne danne seg et overblikk over utstillere, kart og foredragsprogram. ONS-appen er et godt hjelpemiddel som fungerer som en interaktiv brosjyre og gir brukeren innsikt i hendelser, messeområde og utstillerprofiler.

Løsning: ONS-appen ble videreutviklet av studentene i Summer of Code med et enkelt formål; å forlenge appens levetid utover messeperioden. Nye muligheter i appen vil bidra til økt bruk av appen for å forbedre sluttbrukernes opplevelse av messebesøket, og opprettholde kontakt med nye og gamle bekjentskaper.

Resultat: Nye innovative funksjoner ble implementert som et resultat av sommerens prosjektløp, inkludert en matchmaking-funksjon som bruker en banebrytende algoritme basert på kunstig intelligens utviklet av en tredjepartsleverandør. Matchmaking-funksjonen bidrar til fasilitering av nettverksbygging og lar besøkere treffe nye kolleger, partnere og venner basert på skreddersydde interesser. En rekke nye funksjonaliteter ble flettet inn i appen for å oppfordre besøkerne å gi mer av seg selv, for å forbedre sitt opphold.

Eksterne lenker: https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/3nzEd/Haper-pa-jobb-etter-intens-cybersommer

Skjermbilder:

ONS 2018 app